o برند کارفرمایی و نقش آن در جذب و نگهداشت در مدیریت منابع انسانی

HR KAR

آموزش و مشاوره درحوزه مدیریت منابع انسانی

برند کارفرمایی

برند کارفرمایی

برند کارفرمایی بخش مهمی از ارزش پیشنهادی کارکنان است و اساساً همان چیزی است که سازمان به عنوان هویت خود با کارکنان بالقوه و فعلی ارتباط برقرار می کند. برند کارفرمایی مأموریت، ارزش ها، فرهنگ و شخصیت یک سازمان را در بر می گیرد. یک برند کارفرمایی مثبت نشان می دهد که سازمان کارفرمای خوبی است و مکانی عالی برای کار است. نام تجاری یا برند کارفرما بر استخدام کارکنان جدید، حفظ و مشارکت کارکنان فعلی و درک کلی سازمان در بازار تأثیر می گذارد.

برند کارفرمایی
برند کارفرمایی

تعریف برند کارفرمایی

برند کارفرمایی چیست؟ نام تجاری کارفرما اصطلاحی است که به توصیف شهرت و محبوبیت شرکت از دیدگاه کارفرمایان بالقوه اطلاق می‌شود و ارزش‌هایی را که شرکت برای کارکنان خود قائل است، توصیف می‌کند.

نام تجاری کارفرما فرآیند ایجاد و حفظ برند کارفرمای شرکت شما است.

برندهای کارفرما آینه ارزش پیشنهادی کارکنان شرکت هستند.

مزایای برند کارفرما

در دنیای کسب و کار مدرن کسب استعداد، از برندسازی کارفرما برای معرفی شرکت به عنوان مکانی عالی برای کار استفاده می شود. برای برقراری ارتباط با کارمندان فعلی و همچنین جذب نیروی کار جدید،استفاده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که برند کارفرما چقدر تاثیر مستقیم بر جذب استعداد دارد. شرکت هایی که شهرت بهتری دارند کارکنان با کیفیت و رضایت بیشتری دارند. همچنین، آنها تمایل دارند کارکنان را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

مراحل پنج گانه اجرای یک استراتژی موفق برند کارفرمایی

استخدام‌کنندگان موفق می‌دانند که چگونه استراتژی برندسازی کارفرمایی سازنده را توسعه و پیاده‌سازی کنند، و سرشار از ایده‌های جالب برندسازی کارفرما هستند.در اینجا 5 مرحله برای اجرای استراتژی برندسازی کارفرما وجود دارد:

مرحله 1: اهداف برندسازی کارفرمای خود را مشخص کنید

به این فکر کنید که می خواهید با استراتژی برندسازی کارفرما به چه چیزی برسید.

برخی از اهداف رایج برندسازی کارفرما عبارتند از:

   – متقاضیان شغل بیشتری را دریافت کنید

   – نامزدهای باکیفیت بیشتری دریافت کنید

   – تعامل آنلاین را افزایش دهید

   – مشارکت نامزدها را افزایش دهید

   – آگاهی از برند کارفرمایی را افزایش دهید

  –  با نامزدهای فعلی اعتماد ایجاد کنید

   – بازدیدکنندگان سایت شغلی بیشتری دریافت کنید

   – از رسانه های اجتماعی متقاضی بیشتری دریافت کنید

  –  افزایش نرخ رجوع

  –  افزایش نرخ پذیرش پیشنهاد

مرحله 2: شخصیت جامعه هدف خود را شناسایی کنید

در اینجا تعیین شخصیت جامعه هدف خود یک گام مهم است.

بدون اینکه بدانید کاندیدای عالی شما کیست،

نمی توانید پیام هدفمندی را برای جامعه هدفی که می خواهید جذب کنید ارسال کنید.

در شکل ذیل برگه راهنما برای تعریف شخصیت جامعه هدف توضیح داده شده است:

راهنما برای تعریف شخصیت جامعه هدف
راهنما برای تعریف شخصیت جامعه هدف

مواردی شامل بیوگرافی،اهداف، رفتار جستجوی شغلی، شخصیت، انگیزه، مهارت، کانالهای ارتباطی، تاثیرگذارها و محتوی و منابع راههای برای تعیین شخصیت جامعه هدف است.

مرحله 3: ارزش پیشنهادی کارمند خود را تعریف کنید

آیا می‌دانید چرا جامعه هدف شما را انتخاب کرده‌اند؟

میدونی چرا میمونن؟

آیا می دانید آنها چه چیزی را در مورد شما به عنوان یک کارفرما بیشتر دوست دارند؟

اینها سوالاتی است که باید به آنها پاسخ دهید تا بتوانید یک استراتژی برند کارفرمایی موفق راه اندازی کنید.

پاسخ به این سوالات به بهترین وجه پیشنهادهای ارزش کارمند شما را توضیح می دهد.

ارزشهای پیشنهادی کارکنان پیامی است که شخصیت جامعه هدف خود را با آن هدف قرار خواهید داد.

اینها 5 عامل اصلی ارزش پیشنهادی کارکنان هستند:

ارزشهای پیشنهادی کارکنان
ارزشهای پیشنهادی کارکنان

ارزشهای پیشنهادی و یا به اصطلاح EVP شامل :

جبران خدمات، مزایا، مسیر و کارراهه شغلی، شرایط محیطی کار و فرهنگ سازمانی می باشد.

مرحله 4: کانال هایی را برای تبلیغ برند کارفرمای خود تعریف کنید

نقاط تماس با جامعه هدف قبل از استخدام موجود است.

بسیاری از این نقاط تماس همچنین کانال هایی برای تبلیغ برند کارفرمای شما هستند.

این موارد برخی از کانال هایی هستند که می توانید برند کارفرمایی خود را تبلیغ کنید:

کانالهای ارتباطی
کانالهای ارتباطی

این موارد شامل سخنرانیها و کارگاههای آموزشی، پرسنل فعلی، شبکه های اجتماعی، فرآیندهای درخواست استخدام،مدیریت ارتباط با نامزدهای استخدام، آگهی شغلی و غیره باشد.

مرحله 5: موفقیت برند کارفرمایی خود را اندازه گیری کنید

تجزیه و تحلیل منابع انسانی و اندازه گیری مهم ترین معیارهای استخدام به یکی از اهداف اصلی 2018 برای متخصصان منابع انسانی تبدیل شده است. بر اساس اهدافی که در مرحله اول تعیین کردید، باید موفقیت استراتژی برندسازی کارفرمای خود را بسنجید.

با این حال، استخدام مبتنی بر داده، بدون ابزارهای استخدام مناسب غیرممکن است.

راه‌حل‌های فناوری زیادی وجود دارد که به متخصصان منابع انسانی کمک می‌کند تا استراتژی‌های برند کارفرمایی خود را ارتقا دهند.

ابزارهایی برای بهبود برند کارفرمایی

بازاریابی استخدامی استفاده از روش ها و تاکتیک های بازاریابی برای به نمایش گذاشتن برند کارفرمایی شما است.

ابزارهای بازاریابی استخدامی می توانند به شما کمک کنند تا برند کارفرمایی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

این ابزارها کمک میکنند تا برند خود را در سایت شغلی خود به نمایش بگذارید،

کمپین های ایمیلی برای نامزدهای شغلی ایجاد کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

برای توسعه استراتژی برند کارفرمایی، سازمان ها اغلب موارد زیر را در نظر می گیرند:

  • کسب و کار، چشم انداز، ماموریت، ارزش ها و فرهنگ سازمان را بشناسید. اهداف تجاری سازمان و استعدادهای مورد نیاز برای دستیابی به آن اهداف را درک کنید. ویژگی های منحصر به فرد شرکت را تعریف کنید.
  • انجام تحقیقات داخلی برای درک اینکه سازمان توسط کارکنان فعلی خود و همچنین توسط گروه کاندیدای هدف آن چگونه درک می شود و این کارمندان یا کارکنان بالقوه از سازمان چه می خواهند. استعدادهای برتر را شناسایی کنید و بپرسید که این کارمندان در مورد کار کردن در شرکت چه چیزی را دوست دارند.
  • انجام تحقیقات خارجی برای یادگیری نحوه موقعیت سازمان در رابطه با رقبا. تحقیقات ممکن است از طریق نظرسنجی متقاضیان، و همچنین از طریق جستجوهای اینترنتی، رسانه‌های اجتماعی یا شرکت‌هایی که بر شهرت نظارت دارند، انجام شود.
  • یک ارزش پیشنهادی کارمند تعریف کنید که ارزش برندی را که سازمان در حال توسعه است به وضوح بیان کند.
  • یک استراتژی بازاریابی برای کارکنان ایجاد کنید. این استراتژی باید رویکردی دو جانبه داشته باشد. اول، استراتژی استخدام باید بر رسیدن به پایگاه متقاضی هدف متمرکز باشد.
  • برند کارفرمایی را با برند کلی شرکت هماهنگ کنید. با گروه های بازاریابی و ارتباطات کار کنید تا از یک رویکرد برندسازی جامع اطمینان حاصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که افراد و شیوه های مدیریت از برند کارفرمایی سازمان حمایت می کنند. برای حمایت از برند می توان از آموزش، مربیگری، جبران خسارت و سایر شیوه های مرتبط با منابع انسانی استفاده کرد.
  • برای ارزیابی و ردیابی موفقیت برند کارفرما، معیارهایی را توسعه دهید و از آنها استفاده کنید. معیارها ممکن است شامل کیفیت استخدام، آگاهی از برند، رضایت کارکنان، ارجاع کارمندان یا سایر معیارها باشد.

این مطلب را هم بخوانید:

فرهنگ سازمانی

منابع :

www.talentlyft.com